[ UCZNIOWIE ]

logo MEN
logo BIP
logo 50 lat

W dniach 21- 27 listopada 2021 roku odbyła się tygodniowa wymiana związana z projektem Erasmus+ ”Discover and care about your natural surroundings”.

Projekt poświęcony jest parkom narodowym w krajach partnerskich. Goście z 4 krajów - Rumunii, Grecji, Hiszpanii i Bułgarii odwiedzili naszą szkołę.

Pierwszy dzień wymiany rozpoczęliśmy od zwiedzania wrocławskiego rynku. Spotkaliśmy się z przewodnikiem, który opowiadał nam o historii Wrocławia i jego zabytkach. Potem spotkaliśmy się w auli szkolnej; dyrektor szkoły przywitał gości i życzył wszystkim udanego spotkania. Obejrzeliśmy występ artystyczny trzech uczennic, które zaśpiewały stylem operowym. Następnie uczniowie z każdej ze szkół pokazali na forum prezentacje związane z ich miastem lub krajem.

Po lunchu udaliśmy się do Sky Tower na kręgle. Był to czas, który pozwolił nam na lepsze zapoznanie się oraz na wspólną zabawę. Po wszystkim, nadeszła pora na aktywności pozaszkolne. Gospodarze mogli zapewnić atrakcje i rozrywki dla swoich gości. Największą popularnością cieszyła się wizyta na jarmarku bożonarodzeniowym.

Następnego dnia prezentowaliśmy wybrane parki narodowe w każdym z krajów partnerskich. Po prezentacjach udaliśmy się na zwiedzanie ratusza oraz spotkanie w sali sesyjnej z przedstawicielem Urzędu Miasta. Opowiedział on o ochronie środowiska na terenie Wrocławia oraz zagospodarowaniu zielonych terenów. Dzień zakończyliśmy lunchem w restauracji na starym mieście.

W środę odbyła się całodniowa wycieczka na teren byłego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau. Na czas zwiedzania zostaliśmy podzieleni na dwie grupy – polskojęzyczną i anglojęzyczną. Do Wrocławia wróciliśmy w godzinach wieczornych.

W czwartek odbyła się kolejna wycieczka całodniowa - tym razem do Parku Narodowego Gór Stołowych. Całą drogę towarzyszył nam przewodnik, dr geografii z Uniwersytetu Wrocławskiego, który opowiadał w języku angielskim o mijanych miejscach i pasmach górskich. Wraz z przewodnikiem wspięliśmy się na najwyższy szczyt- Szczeliniec Wielki. Na górze spędziliśmy trochę czasu w schronisku, popijając gorącą czekoladę i podziwiając widoki. Później kontynuowaliśmy swoją wędrówkę w rezerwacie- terenie otoczonym masywnymi skałami, przypominającym labirynt. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na posiłek i do Wrocławia dojechaliśmy w późnych godzinach.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy zajęciami w Ossolineum. Spotkaliśmy się tam ponownie z naszym przewodnikiem, który przygotował dla nas prezentację na temat Gór Stołowych, będącą podsumowaniem wczorajszej wycieczki. Po skończonym wykładzie udaliśmy się na zwiedzanie wystaw Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego oraz weszliśmy na Wieżę Matematyczną. Wykonaliśmy tam kilka pamiątkowych fotografii i wróciliśmy do szkoły. Po lunchu kontynuowaliśmy zajęcia i wzięliśmy udział w grze Kahoot i dokonaliśmy ewaluacji spotkania. Dyrektor szkoły wygłosił przemówienie wraz z podziękowaniami oraz wręczył certyfikaty uczestnikom wymiany. Następnie w gronie przyjaciół udaliśmy się uczcić udany wyjazd i miło spędzić nasz ostatni wspólny czas.

Przyjazd gości w ramach projektu Erasmus+ stanowił dla nas idealną okazję do poznania wielu fantastycznych osób, odwiedzenia wspólnie interesujących miejsc, szlifowania języka angielskiego, a dla naszych gości - poznania polskiej kultury i zwyczajów panujących w domach ich rówieśników.