Wprowadzenie
Jesteście grupą ekologów pracującą dla Word Wildlife Fund (WWF), która ubiega się o pozyskanie środków finansowych od organizacji rządowej Government & Aid Agency (GAA) Funding na ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt. Waszym zadaniem jest wystosowanie listu do tej organizacji z prośbą o przyznanie niezbędnych funduszy.
Zadanie
Zanim napiszecie list do tej organizacji, musicie wypełnić kilka zadań, pracując w grupach 3-4 osobowych. Oto co należy zrobić:
- wybrać i utworzyć listę zagrożonych gatunków (burza mózgów),
- za pomocą Internetu wyszukać informacji dotyczących występowania, charakterystyki oraz przyczyn zagrożenia wybranego gatunku,
- opracować sposób ratowania tego gatunku,
- wykorzystując zebrane informacje, napisać list formalny do GAA z prośbą o przyznanie niezbędnych funduszy, podając właściwe uzasadnienie. Pamiętajcie o tym, że od doboru trafnych argumentów zależy, czy te fundusze zostaną Wam przyznane.
Zasoby
Skorzystaj z następujących linków:
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Endangered_species
http://www.endangeredspecie.com
Możesz również użyć następujących wyszukiwarek internetowych:
Proces
- Zostajesz przydzielony do zespołu złożonego z 3 – 4 uczniów zbierających informacje na temat zagrożonych gatunków. W grupie sporządzacie listę zagrożonych gatunków, a następnie dochodzicie do kompromisu i wybieracie jeden, nad którym chcecie pracować.
- Korzystając z podanych stron internetowych, wyszukujecie informacje dotyczące danego gatunku, które będą wam potrzebne do przygotowania właściwych argumentów.
- Piszecie w grupie formalny list do organizacji GAA, w którym zwracacie się z prośbą o przyznanie funduszy na ratowanie Waszego wybranego gatunku, podając uzasadnienie Waszego wyboru.
Ewaluacja
|
Minimalne 1 pkt |
Średnie 2 pkt |
Dobre 3 pkt |
Wzorowe 4 pkt |
Pkt |
Zawartość merytoryczna (poziom i jakość informacji, logiczna argumentacja i uzasadnienie wyboru) |
Duża rozbieżność w opracowanym materiale, krótki lub niepełny opis |
Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów oraz uzasadnienia własnej opinii |
Pokaźny zbiór informacji lecz powściągliwa argumentacja i mało przekonywujące uzasadnienie |
Wymienione wszystkie wymagane informacje, obszerne, logiczne i poprawnie merytorycznie sformułowania dotyczące argumentacji i uzasadnienia wyboru
|
1 - 4 |
Forma listu (układ listu, zwroty charakterystyczne dla listu formalnego) |
Wypowiedź niespójna, niekonsekwentna. Brak wyodrębnienia graficznego głównych części listu. Praca niezgodna z wymaganą formą. |
Wypowiedź w dużej mierze niespójna, nielogiczna. Wyodrębnienie graficzne głównych części pracy. Wypowiedź częściowa zgodna z wymaganą formą |
Wypowiedź częściowo spójna, harmonijna. Wyodrębnienie wszystkich części pracy, na ogół poprawnie dobrane zwroty formalne |
Wypowiedź zgodna z wymaganą formą. Układ tekstu spójny i logiczny. Trafnie dobrane zwroty formalne
|
1 - 4 |
Poprawność gramatyczna, zasób słownictwa |
Nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, ubogie słownictwo |
Ograniczony zakres struktur gramatycznych, podstawowe słownictwo, błędy językowe |
Dosyć urozmaicone struktury gramatyczne, oraz słownictwo, nieliczne błędy językowe |
Urozmaicone struktury gramatyczne, bogate słownictwo, sporadyczne błędy |
1 - 4 |
Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie)
|
Całkowity brak współpracy |
Praca indywidualna, mała kolektywność |
Dobra współorganizacja pracy, współdziałanie w grupie |
Doskonała współpraca całej grupy |
1 - 4 |
OCENA |
LICZBA PUNKTÓW |
CELUJĄCA |
16 - 15 |
BARDZO DOBRA |
14 – 13 |
DOBRA |
12 – 10 |
DOSTATECZNA |
9 – 8 |
DOPUSZCZAJĄCA |
7 – 6 |
NIEDOSTATECZNA |
5 – 0 |
Zakończenie
Celem Waszego projektu było wyszukanie informacji na temat zagrożonych gatunków, a następnie napisanie listu formalnego. Po wykonaniu tego zadania powinniście mieć świadomość złożoności i wagi problemu dotyczącego tych gatunków. Poszukiwanie zagrożonych gatunków dało Wam lepsze rozeznanie w świecie zwierząt, warunków, w jakich żyją oraz niebezpieczeństw, jakie na nie czyhają. Dowiedzieliście się również, w jaki sposób można im pomóc. Mamy nadzieję, że przygotowanie tego projektu pozwoliło Wam zapoznać się z nową angielską terminologią oraz że uwrażliwiło Was na omawianą problematykę.