[ O SZKOLE ]

logo LOVII

[ O SZKOLE ]

godło Polski
logo MEN
logo BIP
logo 50 lat

W dniach 7- 9 czerwca 2017 w ramach wspólnie realizowanego projektu gościliśmy w naszej szkole 11 nauczycieli z partnerskiej szkoły FAS w Höfn. Celem wizyty było podsumowanie dwuletniej pracy projektowej.

Program wizyty obejmował ewaluację dotychczasowych działań projektowych zarówno w trakcie wizyt partnerskich jak i indywidualnie realizowanych przez nasze szkoły. Wiele uwagi poświęciliśmy wymianie dobrych praktyk i doświadczeń. Nasi goście szczególnie zainteresowani byli działalnością naszego wolontariatu. Szeroki zakres podejmowanych akcji oraz inicjatyw na rzecz pomocy zarówno dzieciom oraz osobom starszym zrobił na Islandczykach duże wrażenie. Zaangażowanie polskiej młodzieży, otwartość i bezinteresowna chęć sprawiania radości innym poruszyły serca naszych partnerów i stały się inspiracją dla podobnych inicjatyw.

Bardzo ciekawym punktem spotkania była prezentacja multimedialna wykonana i zaprezentowana przez nauczyciela fotografii Sigurður Mar Halldórssona na temat wpływu kreatywności na poziom naszego zadowolenia z życia. Temat prezentacji bezpośrednio nawiązuje do treści projektu. Kreatywność nie wymaga talentu, jest sposobem myślenia i podejściem do życia. Tworzenie nawet pozornie błahych rzeczy z pasją i zaangażowaniem korzystnie wpływa na pracę naszego mózgu. Jest skutecznym sposobem na produkcję hormonów szczęścia i obniżenie poziomu stresu.

Wizyta w Zespoe Szkół Plastycznych im. St. Kopystyńskiego była dla wielu z nas artystyczno-duchowym przeżyciem. Przytulna szkoła, twórcza aura, serdeczni nauczyciele i ogrom prac autorstwa uczniów szkoły tworzy niepowtarzalny świat inspiracji twórczych.

Ważnym punktem programu było oczywiście zwiedzenia najpiękniejszych zakątków Wrocławia. Islandscy nauczyciele zachwycili się klimatem i architekturą Starego Miasta. Kilkoro z nich było już w Polsce wcześniej, ale nasze miasto zrobiło na wszystkich wyjątkowe wrażenie.

Nasi partnerzy wyjechali z Polski z dużą dawką pozytywnej energii. Autentyczny entuzjazm naszej młodzieży, z jaką opowiada ona o „siódemce“ i jej prouczniowskiej atmosferze zapadnie w pamięć Gości z tej północnej wyspy. Podsumowując projekt, oceniamy naszą współpracą jako udaną. Szczególnie nasze relacje partnerskie, ich klimat, rzetelność wykonywanych zadań, wzajemne wsparcie oraz wzajemne zrozumienie są powodem do dumy. Mimo wielu różnic kulturowych i geograficznych, wiele nas łączy. Jesteśmy otarci na nowe doświadczenia, szanujemy inne często odmienne widzenie świata. Chętnie uczymy się od siebie. Wymiana wiedzy i dobrych praktyk w celu udoskonalania warsztatu pracy jest naszym priorytetem. Połączyła nas idea szkoływ której kultywuje się radość uczenia się i nauczania. Naszym głównym celem jest poszerzanie świadomości uczniów, że ich własny rozwój w ogromnej mierze zależy od nich samych. Praca nad sobą, kształtowanie zdrowych nawyków, odkrywanie talentów, budowanie wartościowych relacji to wyzwania , które młodzi ludzie powinni realizować z pasją i zaangażowaniem. Pragniemy, aby nasza praca – praca wszystkich nauczycieli, była dla uczniów inspiracją do twórczego wyrażania siebie, a zdobywanie wiedzy źródłem radości.

Wizyta zakończona, wizyty partnerskie młodzieży za nami. Dwuletni projekt na ostatniej prostej. Jeszcze tylko sporządzenie końcowych raportów oraz zamknięcie pracy nad produktem finalnym – poradnikiem szczęśliwego nastolatka i kolejne międzynarodowe przedsięwzięcie naszego LO przejdzie do historii. Trwać jednak będzie coś bardzo ważnego. Nasza świadomość. Świadomość, że sami tworzymy własny dobrostan. Mamy wpływ na jakość własnego życia. Budowanie własnego szczęścia to praca, jaką należy wykonać jak żadną inną. I jeszcze nasze relacje i przyjaźnie, i nowe doświadczenia, i poznanie nowej fascynującej kultury. Pozostaną w nas na zawsze.

Malkontentom, twierdzącym, że mało tak naprawdę od nas zależy, polecam książkę Sonii Lubomyrski „Wybierz szczęście – naukowe metody budowania szczęścia, jakiego pragniesz“

Do góry