[ O SZKOLE ]

logo LOVII

[ O SZKOLE ]

godło Polski
logo MEN
logo BIP
logo 50 lat

Uczniowie klasy informatycznej 3Hp: Antek Goles, Bartek Stefański, Wojtek Orański oraz Krzysiek Stanisławski przez cały semestr biorą udział w prestiżowym projekcie

„Zaprogramuj Wrocław” organizowanym przez Ligę Niezwykłych Umysłów oraz Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu pod patronatem Prezydenta Miasta Wrocławia. W projekcie tym biorą udział tylko 4 szkoły z Wrocławia!

Celem projektu jest stworzenie przez uczniów misji/gry programistycznej związanej tematycznie z Wrocławiem, z którą zmierzą się internauci z całego świata. Najciekawszy program stworzony przy wykorzystaniu języka programowania Python i C++ oraz obsługi baz danych w języku SQL zostanie opublikowany na stronie www.wroclaw.pl.

7 kwietnia 2022 r. uczniowie uczestniczyli w specjalnych warsztatach z zarządzania projektami, na których poznali podstawy współczesnych metodologii zarządzania projektami, takich jak Agile, Scrum, Lean, Six Sigma etc, oraz wzięli udział w praktycznych ćwiczeniach zespołowych opartych o stosowanie wybranych metod.

W trakcie osobnych szkoleń z tworzenia misji programistycznych, uczestnicy poznali zasady tworzenia konstrukcji fabularnych w grach, elementy misji programistycznych (m.in. treść, grafika, animacje, quizy, dane, zadania programistyczne/bazodanowe), oraz możliwości techniczne systemu LNU, na której implementowane będą finalne projekty.

Przez cały czas tworzenia projektu uczniowie mają wsparcie techniczne i merytoryczne wyznaczonych konsultantów LNU.

Gotowy projekt będzie zawierał: • warstwę fabularną - scenariusz, która będzie spinała sekwencję zadań składających się na misję; • warstwę graficzną, w tym ilustracje, zdjęcia, animacje, prezentacje, dokumenty opracowane przez zespół, niezbędne do poprowadzenia fabuły i rozwiązania zadań; • warstwę techniczną, w tym pliki przygotowane zgodnie z wytycznymi przekazanymi zespołom w trakcie szkoleń (pliki tekstowe, pliki graficzne, pliki z kodem źródłowym, pliki z danymi itp.

Wszystkie opracowane projekty zostaną zaimplementowane w grywalnej wersji na platformie LNU. Będą możliwe do umieszczenia na stronach szkół i Urzędu w wersji niewymagającej logowania na platformę. Najlepsze projekty zostaną także przetłumaczone na języki obce, umieszczone na pełnej wersji platformy LNU i udostępnione wszystkim jej użytkownikom na całym świecie!

Członkowie zwycięskiego zespołu otrzymają bon o wartości 1000 zł.

Trzymamy kciuki za naszych młodych informatyków!

Marta Drewniowska - opiekun drużyny

Do góry